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echt Bruno ?
hast manchmal nen komischen Geschmack
Grüsse aus München
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wieso Mani? hat Dir das nicht gefallen?
ich finds gut
.............Gruß Bruno
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• New-Wave
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Und wie klingt die auf den Boden scheppernde CD?
Man kann mir alles nehmen - nur meinen Humor nicht ...
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"One man's trash is another man's treasure!"
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24.01.2013, 18:52
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 24.01.2013, 18:54 von wettermax.)
Grüße aus Kiel
Rainer
Vinyl is killing the mp3-industry
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• oldsansui, Frank182, New-Wave, Mani
...noch so ein Album was eigentlich in den Top Five 2012 Fred gehört:
METRIC - Synthetica
Zitat:Das fünfte Album der Kanadier. Vom Indie-Pop zum ätherischem Pop-Pop
„I’m just as fucked up as they say. I can’t fake the daytime, I found an entrance to escape into the dark“, singt Emily Haines zu Beginn des fünften Metric-Albums. Und darum geht es auf Synthetica, um Realität, die verschiedenen Arten der Wahrnehmung und um Eskapismus.
Haines ist auch schon 38 und damit alt genug, Antworten auf existenzialistische Fragen zu suchen, die man für gewöhnlich in der Midlife-Crisis so hat. Die kanadische Band verdankt ihre Bekanntheit dem 00er-Jahre-Indie-Rock-Revival, das sie eher zufällig an die Oberfläche gespült hat.
Dass Metric immer noch da sind und dass Metric immer noch gut sind, hat einen Grund: Die Band hat ihre Alleinstellungsmerkmale gegenüber der Konkurrenz nicht auf dem Altar des Jetzt-wollen-wir’s-aber-mal-so-richtig-wissen geopfert. Die Songs von Metric sind immer schon Songs gewesen und keine aus dem Indie-Baukasten gebastelten Attrappen, und über diesen Songs hing schon immer ein geheimnisvoller elektronischer Schleier.
Dass die Musik auf dem fünften Album der Kanadier immer mehr zu einem hymnischen und ätherischen Pop-Pop wird (exemplarisch in „Lost Kitten“ nachzuhören), tut der Sache keinen Abbruch. „Youth Without Youth“ kokettiert mit dem stolpernden Beat aus den zahllosen Hitsingles des verurteilten Kinderschänders Gary Glitter, „Dreams So Real“ ist ein Instant-Pop-Hit, für dessen Urheberschaft Mando-Kaiser-Park wahrscheinlich ihre Seelen verkaufen würden. Und in „The Wanderlust“ duettiert Emily Haines mit Lou Reed. Aber keine Angst. Lulu ist hier ganz weit weg.
Key Tracks: „Speed The Collapse“, „Youth Without Youth“, „Dreams So Real“
Zitat:Canadian sweethearts Metric are the masters of change. Since their inception in 1998, the Toronto-based fourpiece has released a total of five distinct albums. On each, they masterfully toe the line between continuity and evolution, and their first four records earned them a reputation for perpetual evolution and consistently great songwriting. With their fifth release, Metric erupts onto a grandiose new plane. Thrilling and colossal, Synthetica is a pulsating collection of indie-synth anthems.
In a recent Spinner interview, frontwoman Emily Haines joked about her penchant for misery: “I’m used to everyone telling me, from as long as I can remember, ‘you know, you’re pretty dark.’ Yeah, I fucking know. I’m a heavy cat.” In the past, this tendency has manifested itself in crooning emotional laments like “Soft Rock Star” and “Combat Baby.” These songs were gloomy, to be sure, but they don’t hold a barely-flickering candle to Synthetica. On this release, Haines describes a crumbling dystopia and the musician’s continual quest for authenticity. Beneath its smooth electronic production and Haines’ sugary vocals, Synthetica is gritty, sinister, and ultimately inspiring. Metric has mastered the musician's paradox, sufficiently evolving without neglecting their roots.
The album begins with “Artificial Nocturne,” a swooning, infectious self-reflection that sets the tone for the rest of the album. Both meditative and motivating, the opener combines thrilling layers of instrumentation with painfully desperate lyrics. Surprisingly, what most listeners would guess to be a synth is actually a 60s organ played through a homemade pedal—an inventive choice that proves that Metric is willing to try just about anything. Next comes “Youth Without Youth,” an enormous track that describes a decaying society in all its grimy detail. It’s a behemoth of a song that will have you convinced that Haines is a Muse fan. Synthetica continues its rather apocalyptic themes with “Speed the Collapse,” another cynical account of societal collapse that blends girlish 60s backup vocals with pure, unabashed bombast.
With the fourth song, Synthetica moves from rebellion to introspection. On “Breathing Underwater,” Emily Haines deals with issues of mortality and purpose, begging us to answer her desperate question: “Is this my life? Am I breathing underwater?” The self-criticism extends through “Dreams So Real”—a short and heart-wrenching tale of regret—and “Lost Kitten”—a whimsical tune that balances sugary rhythmic clapping with dark, troubling lyrics.
Narrower and less adventurous than the preceding tunes, “The Void” is the album's least successful song. It’s quickly followed by the title track, whose lyrics capture the concept behind the entire album: “In the shadow of the big screen, everybody begs to be redeemed.” Uniting the despair of “Speed the Collapse” and the self-criticism of “Dreams So Real,” “Synthetica” is defiant and bold as Haines refuses to cave to the pressure of consumerism.
Metric slows things down with “Clone,” a gut-wrenching exercise in introspection. Simultaneously regretful and hopeful, “Clone” demonstrates Emily Haines’ incredible versatility. After a series of rebellious power anthems, this track’s intimacy is surprising and welcome. The next track, “Wanderlust,” exhibits Metric’s startling new guest vocalist: legendary Velvet Underground frontman Lou Reed. Reed’s rendition of the chorus is a perfect complement to Haines’ modern resignation; he’s rough, old-fashioned, and about as authentic as it gets. Synthetica concludes with “Nothing But Time,” a heartening dreamscape that provides a glimmer of hope after the series of troubling, dark tracks.
“I’m just as fucked up as they say,” Emily Haines laments as Synthetica’s opening line. Yet for all its initial despair, Metric’s fifth album is ultimately uplifting. By the end of the album, her sentiments have changed to the slightest hint of hope: “I got nothing but time, so the future is mine.” More than anything else, Synthetica is a journey. From regretful desolation to hesitant optimism, Metric’s latest album prove that the Canadian fourpiece isn’t afraid to change—and they’re really, really good at it.
Yeah!
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26.01.2013, 18:01
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 26.01.2013, 18:02 von New-Wave.)
.............Gruß Bruno
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• Frank182
dann mach ich mal lieber ne Pause... nicht das du bald pleite bist. Andererseits... warum solls dir besser gehen als mir?
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• New-Wave
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26.01.2013, 19:52
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 26.01.2013, 19:54 von yfdekock.)
Auch ich muss mich mal wieder bedanken Jan
Die Vorstellung von Metric hat mich beeindruckt und landete gleich auf der Wantlist, muss nächste Woche eh zum Plattendealer, da werde ich die gleich mal als 12" ordern
Danke
die Edit hat gerade gesehen, dass mein Dealer die sogar vorrätig hat
-- Gruß Andreas --
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Das "youth without youth" Video ist wenigstens mal ästhetisch anzusehn.
Ich kann nur empfehlen ab und zu bei gotv reinzuschauen...die Österreicher spielen die ganzen guten Bands, von denen die meisten in Dtl. noch nichts gehört haben...Für mich neben dem Internet oft die Quelle vieler Neuentdeckungen
Ausnahmsweise nicht im Musikfernsehen entdeckt, aber für´s Forum wahrscheinlich zu modern
die elektronischere Live Variante:
die softe Ausgabe mit Gitarre vom Album:
Grüße
Daniel
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• Frank182, wettermax
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Bauchklang
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• eric stanton
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Zitat:Akusmatik
Bauchklang
live sind die absolut beieindruckend.das kommt bei den aufnahmen natürlich gar nie so rüber was die leisten finde ich.
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30.01.2013, 15:45
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 30.01.2013, 15:46 von Harry Hirsch.)
Die Bauchklang kannte ich bisher nicht.
Momentan wummert im Büro:
Terra
Eskmo
Ist jetzt nichts sonderlich besonders - aber nett für zwischendurch.
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• Frank182
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besser ist das... Nachschub ist schon bestellt
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Bauchklang mit LE MANS
Einfach geil!!
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01.02.2013, 18:42
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 01.02.2013, 18:45 von New-Wave.)
.............Gruß Bruno
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...und ich hab seine Elbow Vorstellung aus dem "Ich höre gerade..." Fred gekauft!
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Super Bruno , bei mir läuft "Catgroove" und "Phantom" vom Stelar rauf und runter, meine Frau findets auch klasse ...!
Gruß, Frank
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